fredag 25 april 2014

Fredagen den 13/12-13

Hej Goa kompisar!


Natten började lite stormigt "Ivan" kom förbi och härjade så att huset skakade och han tog med sig strömmen över natten.

När vi vaknade hade strömmen inte kommit tillbaka än så det var tur att det inte var kallt den natten. Snön hade smällt bort och det var +8 grader när vi vaknade. Men strömmen kom precis tillbaka så att vi kunde åka.

Vi funderade om tåget skulle gå och ta oss till Arlanda eller inte. Tågen var inställda och det gick bussar, så vi tog bilen ner till Arlanda istället och det var tur det. På vägen ner i bilen såg vi massor av träd som hade ramlat omkull, såg ut som om jättarna hade spelat plockepinn utan att plockat undan efter sig. Innan Sundsvall fick vi åka en annan väg för att det låg ett stort träd över vägen och polisen stod och visade hur vi skulle köra.

Nu hann vi komma fram i tid och behövde inte stressa. Åh vad stort allt var och vilka flygplan, undrar vilket vi ska åka med? Vi ställde bilen på en långtidsparkering  och fick åka buss därifrån till terminalen där vi skulle åka ifrån.

Nu var vi äntligen på väg...
Nu står vi Arlanda med spänning och väntar på att vi ska få gå ombord och att flyget ska gå. Vi gick runt på SKYCITY och handlade lite inför det sista. Sen checkade vi in och klockan var 21.30.

Väl på planet var det svårt att sova mycket ljud och allt var sååå spännande. Vi fick maten ganska sent eftersom vi startade inte förrän kl 22,00 och maten kom 23,00 då var jag sååå trött att jag knappt orkade äta.. Det var så häftigt att se Stockholm från luften man såg bara en massa lampor och upplysta vägar.



 Väntan kändes nästan lite långt, men vi fikade mellan och kollade runt lite. Man kunde sitta och titta i sköna fåtöljer och kolla på Bolibompa men jag tyckte att det var så tråkigt, ville se sååå mycket jag bara kunde av flygplatsen.

Den rosa resväskan var min och den var full med kläder och leksaker till några barn och pennor att kunna dela ut när vi reste runt.





Maten på flyget var inte det godaste jag ätit men kexen var goda med mjukost på. Kycklingen var för stark och sen var det så mycket grönsaker som var kokta. Men jag somnade ganska på en gång så jag hann inte äta upp.

Hejdå för i dag!

ELIAS



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar